
Czy opłaca się być blacharzem samochodowym? Czy jest sens zainwestować we własny warsztat samochodowy? Czy konkurencja w tej branży jest duża, i czy łatwo utrzymać się na rynku? Poniżej postaram się udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.
Każdy, kto chce założyć własny warsztat blacharski, czy samochodowy, musi liczyć się z kosztami. Konieczne jest również znalezienie odpowiedniego lokalu. Miejsce takie musi bowiem spełniać szereg norm, a zatem posiadać odpowiednią instalację elektryczną, hydrauliczną, odpowiednią wentylację, oraz być odpowiednio duże. Gdy już znajdziemy takie pomieszczenie, musimy pomyśleć o odpowiednim jego wyposażeniu. W warsztacie bowiem muszą się znajdować odpowiednie sprzęty i urządzenia, takie jak rama naprawcza, przymiar blacharski, czy też lutospawarka. Bez tych narzędzi dokonywanie operacji związanych z naprawą samochodów, oraz usługami blacharskimi jest niemożliwe. Decydując się na ich zakup należy liczyć się z wydatkiem rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Sam koszt założenia działalności gospodarczej jest natomiast niewielki, mianowicie rzędu kilkuset złotych.
Jakie są ceny poszczególnych usług blacharskich? Poniżej poświecę kilka słów na scharakteryzowanie średnich cen usług blacharskich w mieście z dość dużą liczbą tego typu warsztatów, jakim jest Kraków. Blacharstwo samochodowe nie jest żadnym wyjątkiem, jeśli chodzi o uzależnienie wysokości cen od renomy warsztatu, czy blacharza, czy też samej lokalizacji warsztatu. Orientacyjna cena godziny roboczej waha się od 30 do 100 zł. Blacharstwo jest bowiem dziedziną, w której coraz częściej podaje się stawkę godzinową, zamiast cen poszczególnych usług. Takie ceny jednak również nadal funkcjonują. Np. piaskowanie kosztuje od 1500 do 2500 zł, prostowanie felg od 30 zł, wstawienie zderzaka – 120 zł, wstawienie nadkola – od 80 zł. Ktoś, kto dopiero zaczyna prowadzić swój własny warsztat powinien zadbać, aby ceny jego usług były możliwie jak najbardziej konkurencyjne, tak, aby nie zniechęcać potencjalnych klientów.